wtorek, 15 czerwca 2021

Moje czarnogórskie lato ☀

 


Już czerwiec, czyli połowa roku! Roku 2021, obfitującego dla mnie w wiele zmian! I właśnie zmianom, które zaszły w moim życiu chcę poświęcić ten wpis - krótko na temat tego, że zostałam mamą, zmieniłam pracę, planuję na stałe wyjechać do Czarnogóry, czyli o tym, że moje życie zmieniło się o przysłowiowe 180 stopni.

W poprzednim wpisie pisałam, że czekam na czarnogórskie lato. I ono nadeszło! Mimo, że aktualnie jestem w Polsce, to przepełnia mnie radość i iście czarnogórska energia. Na początku maja urodziłam córeczkę - małą w połowie Czarnogórkę, na której skupia się obecnie niemal całe moje życie. Wszystko kręci się wokół niej! I tak po prawdzie, jej dobro było moim priorytetem już od stycznia, kiedy to okazało się, że moja ciąża nie należy do bezproblemowych. A potrzeba dodatkowych konsultacji lekarskich, ponadprogramowych badań czy hospitalizacji w obecnych realiach nie były wcale takie oczywiste i proste do zorganizowania. Pierwsza połowa 2021 roku była więc dla mnie słodko-gorzka. Z jednej strony przygotowania, zakupy, oczekiwanie na maluszka, z drugiej zaś stres i problemy. Ważne jednak, że wszystko zakończyło się szczęśliwie i od ponad miesiąca jesteśmy już razem! Przez pewien czas był z nami nawet tata mojego szkraba, niestety nie mógł zostać na dłużej. Plan jest więc taki, że za jakiś czas ja i Helenka wyjeżdżamy do Czarnogóry! A to oznacza... jeszcze więcej zmian!

👆 2 maja 2021 oraz 12 maja 2021 👇

Bycie mamą pochłania mnóstwo czasu. Staram się jednak wygospodarować chwile dla siebie i już skupiam się nad nowymi projektami. Chcę jeszcze więcej pisać i twaorzyć, by przedstawiać realia życia w Czarnogórze. Rozpoczęłam także współpracę z lokalną czarnogórską agencją wycieczek Active Montenegro, która specjalizuje się m.in. w organizacji raftingu po rzece Tarze. Organizujemy również transfery lotniskowe. Gdyby więc ktoś z Was, kto tu trafi, planował wakacje w Czarnogórze - let me know 😉 Chętnie pomogę wszystko zorganizować! A mail do agencji to info@activemontenegro.me 

Chcecie poznać Czarnogórę jeszcze lepiej razem ze mną?

Zapraszam więc do Herceg Novi i do skorzystania z usług naszej agencji, jak i na mojego instagrama >> balk.ann <<



Moje życie jest ostatnio naprawdę intensywne! Bycie mamą zaskakuje mnie każdego dnia. Szczęśliwie przyszła do nas wyczekiwana wiosna (a w moim przypadku, jak już napisałam - właściwie emocjonalne lato), więc bez problemu znajduję czas na długie spacery! 





Cudowna pogoda dodaje energii by tworzyć nowe rzeczy. Niebawem ruszę więc z czarnogórskim pasmem wpisów, które pomogą jeszcze lepiej przygotować się do wakacji w Montenegro. Jesli macie jakiekolwiek sugestie dotyczące tematów na bloga - dawajcie znać! Postaram się by balk-annski blogspot był małym kompendium wiedzy pełnym ciekawostek i praktycznych porad. To już wkrótce... tymaczasem kończę moją niebyt długą aktualizację podsumowującą pierwsze półrocze 2021 roku.

Na koniec coś, co zaniedbywałam w tym roku i na blogu i w rzeczywistości - podsumowanie czytelnicze. Królowały u mnie pozycje dotyczące macierzyństwa, których nie ujmę w tym zestawieniu. Niestey poza tym było u mnie miernie, ale cóż - jeszcze nadrobię. Musiałam ustalić priorytety, a oczekiwanie na Helenkę i fakt, że dotąd nie miałam kontaktu z niemowlakami, skłonił mnie do zaczytywania się np. w Twoje niemowlę tydzień po tygodniu. Poradnik opieki nad maluszkiem autorstwa Simone Cave i dr Caroline Fertleman (który swoją drogą bardzo polecam!).

Na początku roku udało mi się jednak przeczytać:

    1. Mitologia: Przygody słowiańskich bogów, Melania Kapelusz
    2. Czerwona baśń, Wiktoria Korzeniewska
    3. Pusta noc. Żniwiarz, Paulina Hendel
    4. 13 małych błękitnych kopert, Maureen Johnson
    5. Jakbyś kamień jadła, Wojciech Tochman
    6. Zaprzysiężona dziewica, Elvira Dones
    7. Powrót do Kosowa, Jorge Gonzalez i Gani Jakupi
    8. Chwila na miłość, Joanna Stovrag
    9. Nie czas na miłość, Agnieszka Walczak-Chojecka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz