piątek, 3 lipca 2020

#47 Balk-ann, czyli ja



Przez ponad trzy lata publikowania treści, nigdy właściwie się nie przedstawiłam. Dziś o mnie i o tym co ja właściwie wiem o Bałkanach i skąd!

Mam na imię Anna i pochodzę z małej miejscowości, która teoretycznie znajduje się jeszcze na Pomorzu, choć odległość od mojego domu do Bałtyku wynosi ponad 100 km. W szkole podstawowej uczono nas, że jesteśmy z Ziemi Chełmińskiej, więc przy tej wersji pozostańmy. Miałam urodzić się 29 lutego, lecz los spłatał mi figla i nie uczynił aż tak wyjątkową, a mi się nie spieszyło, więc powitałam świat prawie dwa tygodnie później, w pewien przedwiosenny poniedziałek 1992 roku. Po szkole podstawowej, w której nauczono mnie m.in. skąd pochodzę, wybrałam się do technikum hotelarskiego, które bardzo dobrze wspominam, dzięki któremu odbyłam kilka ciekawych podróży, co na pewno w pewien sposób mnie ukształtowało i które ukończyłam z dobrymi wynikami. Po szkole średniej chciałam kontynuować podróżniczo-turystyczną przygodę, ale studia turystyczne nie wydawały mi się satysfakcjonującym wyborem. Padło na niszową filologię, na studia podczas których nauczę się języków krajów, w których turystyka odgrywa ważną rolę, ale nie są powszechnie znane. Wybór padł na filologię bałkańską na UMK w Toruniu. Licencjat z języków serbskiego i albańskiego oraz studia magisterskie z serbskiego i bułgarskiego.


Podczas studiów uczyłam się Bałkanów w teorii, ale wzięłam też udział w kilku wymianach: przez semestr studiowałam na Uniwersytecie w Nowym Sadzie, odbyłam dwa zagraniczne staże studenckie - w Bibliotece Miejskiej w Zadarze oraz jednej z dubrownickich organizacji pozarządowych, dwukrotnie brałam udział w letniej szkole języka albańskiego w Kosowie. Z czasem zaczęłam także pracować w turystyce, jako rezydentka i pilotka wycieczek. Oczami turystów poznałam chorwacką Riwierę Makarską i Czarnogórę. Wybrałam studia przypadkowo, Bałkany stały się jednak moją wielką pasją. 

Miałam także okazję pracować w dziale marketingu oraz wsparcia produktu jednego z polskich biur podróży organizującego wczasy i wycieczki objazdowe przede wszystkim na i po Bałkanach. Znam więc turystykę w teorii i praktyce, podobnie jak Bałkany. Interesują mnie przede wszystkim kraje byłej Jugosławii, dotąd nie miałam okazji odwiedzić Bułgarii i Albanii. Mam nadzieję, że nadrobię te zaległości. Liczę na to, że w kolejnych podróżach będziecie mi towarzyszyć, czytając o moich doświadczeniach i zagłębiając się ze mną w ten bałkański świat! Zachęcam także do śledzenia mojego instagrama, gdzie zawsze na bieżąco wszystkie podróże, jak i wiele ciekawostek 👉 balk.ann



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz