środa, 23 grudnia 2020

#61 To już! Boże Narodzenie 2020

 


Jutro Wigilia Bożego Narodzenia! Nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć wszystkim Wesołych Świąt. Po chorwacku pisząc: Sretan Božić!

Dzisiejszym tekstem chciałabym podsumować dotychczasowy blogmas, a więc niejako cały grudzień. Będzie to nie tylko ostatni świąteczny wpis, w którym opowiem nieco więcej o moich Świętach, przygotowaniach do nich i emocjach z nimi związanymi, ale także grudniowy miesięcznik, w którym podsumuję cały miesiąc! Co prawda do końca grudnia jeszcze tydzień, jednak teraz już tylko Święta, Święta, Święta... A kolejny tekst będzie podsumowaniem całego roku. Czas więc świątecznie rozpisać się nieco szerzej na temat grudnia! Tym bardziej, że wszystko co związane z grudniem, wiąże się z radosną, bożonarodzeniową atmosferą!

Cały miesiąc spędziłam w domu u rodziców. Spokojnie, bez pośpiechu i stresu. Czas na gotowanie, pieczenie, czytanie książek i oglądanie filmów. Przez ten miesiąc prawie nie zaglądałam na Netflixa, obejrzałam może z 2-3 świąteczne filmy i serial Dash and Lily, po czym stwierdziłam, że na jakiś czas zrezygnuję całkiem z dostępu do platformy. W grudniu trzeba zajmować się innymi sprawami, niż siedzeniem przed komputerem! 

Książki, które przeczytałam w ostatnim czasie:

22. Opowieść wigilijna, Charles Dickens
23. Dziadek do orzechów, E. T. A. Hoffman
24. Najcenniejszy podarunek, Klaudia Bianek
25. Gwiazdka pełna życzeń, Klaudia Bianek
26. Ukochane równanie profesora, Ogawa Yoko

Obecnie czytam (i mam zamiar skończyć do końca roku i przeczytać jeszcze Księgi zapomnianych żyć, Bridget Collins):

27. Ania na uniwersytecie, Lucy Maud Montgomery
28. Bułgaria. Złoto i rakija, Magdalena Genow

I jestem dumna z liczby książek na liście. Dla niektórych to tyle co nic, dla mnie świetny wynik. Zaczęłam czytać więcej i częściej od końca kwietnia, przy czym w sierpniu miałam przerwę czytelniczą. Moim celem było czytanie dwóch książek miesięcznie i udało mi się to! W 2021 będzie jeszcze lepiej!


Jako że cały miesiąc spędziłam w domu, cały grudzień kręcił się wokół Bożego Narodzenia. Zwyczajowo swoje pierniczki, do których przepis podawałam > tutaj <, piekę już na początku miesiąca. To jedne z tych tradycyjnych, które są twarde i najpyszniejsze stają się, gdy trochę skruszeją. Po dwóch-trzech tygodniach od przygotowania. Piekę pierniki, jeszcze przed upieczeniem wykonuję w nich dziurki do zawieszenia na choince. Potem kilka dni poświęcam na ich dekorowanie. Kolejno dzielę je na kilka porcji. Niektóre zostawiam w papierowych torebkach, by nieco wyschły. Te będą do zawieszenia na choince. Pozostałe układam w puszkach i pozostawiam aż do Świąt. Tegoroczne pierniczki wyjęłam z puszek 20 grudnia. Są przepyszne!

Kocham też kalendarze adwentowe. W tym roku zakupiłam ten z marki Balea i otwierałam go na swoim Instagramie. To także sprawiło, że czułam magię Świąt od poczatku miesiąca. Poza tym świąteczne piosenki, ozdoby w pokoju i czas na wytchnienie. No i oczywiście blogmas - nie postawiłam sobie poprzeczki bardzo wysoko. Sześć tekstów na przełomie od 1 do 23 grudnia. Jednak wytrwałam w tym postanowieniu i udało mi się! 

Jutro już Wigilia. Przyjedzie do nas Babcia. Około godziny 18.00 zasiądziemy do kolacji. Podzielimy się opłatkiem, posmakujemy każdej z tradycyjnych dwunastu potraw. Będzie barszcz, pierogi, ryba w sosie greckim... Kolejno kolędy, prezenty oraz oczywiście Kevin sam w domu! No cóż - dla mnie Kevin to już kolejna tradycyja świąteczna. 

Później czas na rozmowy, objadaniem się ciastem, spacery, wspólne granie w gry. Życzę Wam w tym okresie znalezienia dużo czasu dla najbliższych! Spokoju, radości, mnóstwo zdrowia oraz pyszności na stole! 

Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!



10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie! Wzajemnie - Wesołych Świąt!

      Usuń
  2. Ja "Opowieść wigilijną" przeczytałam w Wigilię w pracy :)
    Święta były bardzo fajne u mnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Opowieść wigiljna" to prawdziwy klasyk! Super, cieszę się, że miło spędziłaś Święta 🤗

      Usuń
  3. Oglądałam ,,Dash & Lily" i uważam to za genialny serial świąteczny. Nie mogłam się oderwać :D
    Wszystkiego dobrego w nowym roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed Świętami serial był super, wprawiał w klimat! Dziękuję i wzajemnie - Szczęśliwego Nowego Roku!

      Usuń
  4. u mnie blogmas był całkowicie inny w tym roku, ale wszystkiego co najlepsze ;)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Wszystkiego co najlepsze także dla Was!

      Usuń
  5. Pięknie spędziłaś ten przedświąteczny czas, cudownie jest się tak nastroić na święta. Mam nadzieję, że i te najważniejsze w roku dni wspaniale spędziłaś. Pozostaje teraz tylko życzyć dobrej zabawy w sylwestra i dużo szczęścia na Nowy Rok. Trzymam też kciuki za ilość przeczytanych książek. Sama mam zamiar na nowo wciągnąć się w czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie trzymam kciuki za książkowe postanowienie! Moje Święta były jak najbardziej udane, dziękuję. Również dla Ciebie Szczęśliwego Nowego Roku!

      Usuń